Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok

Elég régen írtam már itt a Tompán ,de most azért elgurultak a piruláim. Mi kecskeméti fiatalok alapvetően mindig azzal a problémával küzdöttünk, hogy nincs olyan hely, illetve olyan rendezvények ahova szívesen jártunk volna. A nyarat leszámítva gyakorlatilag egy unalmas város Kecskemét, megyeszékhelyhez méltatlan az ami nálunk folyik. Nyáron legalább van borváros meg sörváros, ez legalább 4 hetet kitölt a nyarunkból. Ott van azonban a július elejétől augusztus közepéig tartó időszak amikor megint olyan silány a helyzet, hogy gyakorlatilag nem tudunk mit csinálni. A kocsmák, kávézók döntő többsége éjfél körül bezár,rendezvények nincsenek, a hajnalig nyitva tartó táncos szórakozóhelyek pedig csak hétvégén vannak nyitva. Mit csináljon egy fiatal nyáron amikor végre eljött a szórakozás ideje? Üljön otthon? Nem hinném hogy ez a járható út. Jelen állás szerint a városközpontban egy darab non-stop pizzéria üzemel(bár tudomásom szerint a lakók ott is nagyon dolgoznak rajta hogy ez ne maradjon így sokáig) , ezen kívül egy olyan szórakozóhely van még amely addig tart nyitva ameddig vendég is van(kérdés meddig lesz ez így ,hiszen a régi kert kávézó is így kezdte, aztán elkezdtek járni a rendőrök). Régi időkben még az Arany Homok volt non-stop ,de ez is megszűnt. Mit tudtak tenni a városban együtt szórakozó fiatalok? Egyetlen mentsvár maradt, a Joker éjjel-nappali üzletként.Miért fontos ez? Mert ezt is el akarják venni gyakorlatilag egy készülő új törvénnyel, miszerint augusztus 1-től este 10 és reggel 6 között betiltják a szezses ital forgalmazását. Bevallom őszintén én is régen sokszor üldögéltem előtte miután a környék összes helye bezárt, vettünk egy sört a haverokkal és eldumáltunk. Mivel szerintem több közöm van a kecskeméti fiatalokhoz és a szórakozási szokásaikhoz, mint Z.G.-nek Kecskemét polgármesterének, engedtessék meg hogy kimondhassam, akik ott ittak alkoholt, bár a törvény értelmében szabálysértést követtek el, azoknak a kritériumoknak és leírásnak amit ők felállítanak a készülő előterjesztésükben semmilyen szinten nem feleltek meg. Nem mondom hogy nem volt időnként 1-2 renitens illető, de ezeket vagy a Joker személyzete, vagy az ott békésen iszogató emberek hesegették el. Ez azóta is így van, a bolt előtt maximum addig vannak emberek amíg sor van, hiszen mostanra arra is ügyelnek, hogy a környékükön ne legyen csoportosulás. Itt gyakorlatilag 1-2 program nélküli hárklis öregasszony panaszai miatt(aki gondolom valakinek a valakije) alakulhatott ki ez a helyzet, vagy csak egyszerűen azért mert akik ezt a döntést át akarják vinni vagy nem voltak fiatalok(amit nagyon sajnálok, de én azért több kortársam nevében szeretnék az lenni) vagy elfelejtették milyen volt. Nem egyenlő a mérce nekem ez a legnagyobb problémám, valamint az, hogy én és a kecskeméti fiatalság="vándorló" társaság vagyunk, akik csak ranadlírotunk, kapukba hugyozunk ,szemetelünk. Más nem is mozgat minket csak ez. Legjobb az lenne ha ketrecbe zárnának minket. Én szeretem a borvárost ,sörvársot ,de ezek szerint abban a 4 hétben amíg az van az nem probléma hogy szét van hugyozva a főtér, el vannak dobálva a poharak, üvegek. Nyilván nem ,hiszen az árusoktól beszedett pénz ellensúlyozza a randalírozást, a Jokert meg nem tudja megvágni a város annyira amennyire szeretné.

Üzennék azért pár dolgot a belvárosi lakosoknak is. Én kétlaki vagyok 5 éve, Pesten töltök 5 napot minden héten. Én is a belvárosban lakok és nagy a zaj, a forgalom, sok a buli mégse megyek műbalhézni az önkormányzathoz, hogy mondjuk este 10-től reggel 8-ig ne járjanak az autók az utcában mert nagy a zaj.Aki a belvárosba költözik az tisztában van vele, hogy zajos, forgalmas. Ha ezzel nem tud együttélni ,akkor nyugodtan lehet költözni olyan helyre is ahol csend és nyugalom van a nap 24 órájában. Nem teljesen megölni mások szórakozását. A városvezetés meg ahelyett hogy ilyen hülyén megfogalmazott előterjesztésekkl próbál "rendet tenni" inkább használja a rendőreit arra amire vannak: védjék a rendet. Azon kívül, hogy pár szerencsétlen gyereket az előírt kvóták miatt megbüntetnek hétvégente több tízezer forintra nulla a rendőri munka. Jellemzően egyébként ilyenkor is azokat bünetetik meg ,akik azon kívül hogy egy sör van a kezükben semmit nem ártanak a környezetüknek, se nem hangosak ,se nem huligánok. Ha szóvá merik nekik tenni, hogy x vagy y helyen balhé van, meg sörös üvegeket dobálnak és miért nem ott néznek szét még meg is fenyegetik az embert, hogy kussoljon vagy beviszik. A másik az személyes példa. Amikor 3-4 gyerek elkezdett verni egyet, és kihívtam a rendőrséget 20 perc után egy polgárőr autót tudtak kiküldeni,(központban volt ze is) ennyit arról hogy ki mekkora kárt okoz a városnak vagy ki mennyit tesz érte. Talán ha rendőrök jobban tennék a dolgukat, nem így állnának a dolgok és nem a fiatalokra próbálnák ráverni a balhét.

Nem tudom mi a városvezetés célja, de ha az ,hogy a fiatalok meneküljenek el Kecskemétről és vissza se nagyon akarjanak menni ,akkor jó úton járnak.

8 hozzászólás 2010.06.23. 15:03 .Nitro.

A bejegyzés trackback címe:

https://tompa.blog.hu/api/trackback/id/tr142104012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcobaily 2010.06.23. 16:08:36

Tökéletesen egyetértek. Épp elég szomorú hogy egy megyeszékhelyen, ahol cirka ha jól tudom 130 ezer ember él, nyári hétköznapokon EGY db. olyan non stop éjjelnappali bolt van frekventált helyen nyitva amit mint említettem kisbolt, nem pedig kávézó, söröző stb. Ez a város szégyene. Az meg hogy ezt a rendeletet be szeretnék vezetni egyenesen nevetséges. Szerintem arra számítanak, sok nagyon értelmes városvezető (tiszt kivételnek persze) hogy majd így a fiatalok nem fognak az utcán inni és hangoskodni, meg randalírozni.
Na most ha valakit ekkora logikával áldott meg a jó Isten akkor szerintem inkább valami közhasznú tevékenységet. (pl főtéren levélszedés, kukák kiürítése, padok tisztán tartása stb.) végezzen a köz érdekében, ne a városházán üljön.
Nem kell hozzá sok ész hogy nem az a megoldás hogy a fiatalok ne vehessenek szeszt 10után ( mert én speciel akkor 10 előtt vennék annyit amennyi elég estére) hanem hogy a szabadidővel rendelkező kecskeméti fiataloknak programokat szervezzenek.
Borváros, Sörutca stb. persze nagyon jól jövedelmez a városnak, akkor szabad alkoholt inni a főtéren amíg dől a lé, jó a városnak, jó a bortársaságoknak, jó a vendégeknek is, ám 1 heti program szervezéssel nem oldották meg azt a problémát hogy Kecskemét egyáltalán nem fiatal centrikus város.
Ha már a város nem hajlandó részt venni a fiatalok közösségi életének megszervezésében, ( bár akkor igazából felmerül a kérdés hogy mire költik a közművelődési normatívát amit kötelező jelleggel kellene ilyen és ehhez hasonló kezdeményezésekre fordítani ? ) Szerintem ennek kapcsán valaki odabent abban a nagy Kossuth téri épületben, valamit nagyon rosszul gondol és fogalma nincs a kecskeméti szórakozási és kikapcsolódási lehetőségekről.
Ha ez a rendelet életbe lép a kávézók, kocsmák, jelentős bevételtől esnek majd el, ami azt idézheti elő hogy pl. 10 előtt is drágább lesz a pia, mert ugye ők is haszonból élnek, kérdés a forgalom ezzel csökken e majd, meglátjuk....
ám remélem itt is összefognak majd a vendéglátók mint Pesten azt hiszem Erzsébetvárosban a rendelet ellen, a megalkotója meg újraértékeli a szellemi képességeit.

meple 2010.06.23. 16:48:39

A kéttemplom teázót/galériát is sikerült elintéznie a kedves egyháznak és a lakóknak. :/
Egyébként ilyen rendeletet nem hinném, hogy támogatni fog a polgármesterünk. A lányai sem örülnének ennek annyira :)

.Nitro. 2010.06.24. 12:31:16

@meple: Szerinted kinek az ötlete volt?

az igényes szórakozás híve 2010.06.24. 16:59:02

Azzal kezdeném, hogy én is szórakozni vágyó fiatal vagyok! De!
Mellé kell, hogy álljak a rendeletnek. Nem a rendeletben, nem a városvezetésben és nem is szerencsétlen ott lakó emberekben kell keresni a hibát. A hiba bennetek van! Ha egy jóérzésű ember végig szeretne menni egy péntek, vagy egy szombat este a Simonyi-Zimay-Mária utca bermudaháromszögén, akkor mit tapasztal??? Egyrészt kocsival ez nem is kis feladat, másrészt nem tud bemenni abba a bizonyos boltba, mert a fiatal kölkök már mintegy kidobó személyzet úgy állnak a bejárat körül, harmadrészt pedig a látvány, ami fogadja: részeg fiatalok százai, szeméthegyek és a tömeggel járó zaj! A környék lakóiról nem is beszélve, sejtelmem sincs, hogy azok az emberek, hogy élhetnek meg minden hétvégét, de őszinte részvétem és minden tiszteletem az övék! Kedves Nitro, csak egy olyan hétvégéd lenne, mint nekik, akik a hétvégén valóban pihenni szeretnének. Azt hiszem sírva rohannál vissza a központtól nyilvánvalóan távolabb eső lakhelyedre.
Csodálkoztok, hogy ez a rendelet a város válasza? A városban igenis volna lehetőség az igényes szórakozásra! Van egy kicsi rálátásom a szórakozóhelyek programszervezőinek munkásságára, és bizton állíthatom, hogy ők a lelküket kiteszik, hogy becsábítsák a fiatalokat a klubbjaikba/rendezvényeikre. De a fiatalok (tisztelet a kivételnek) tesznek az igényes szórakozásra, és inkább az utcán szefóznak, mert hiszen ez a háromszög aztán tényleg tele van a szórakozóhelyekkel mégis mindenki az utcán tolong! Mit gondoltok az Aranyhomok miért vett vissza a non-stop nyitvatartásból, vagy a Bling miért nyit ki a nyári időszakban mindössze hetente egyszer??? Mert nem éri meg nekik! De nem csak a populáris vonalban van ez így, az underground programszervezők reszketnek a félelemtől, hogy vajon a rendezvényeiken lesz-e elegendő vendég, vajon ki bírják-e fizetni a meghívott zenészeket, a bérelt hangcuccot, és vajon plusszos lesz-e egyáltalán a buli?! Akár populár, akár underground beállítottságú legyen az ember, volna módja szórakozni még hétközben is! De könyörgöm ne az legyen már a szórakozás, hogy az utcán szefózunk! Az aszfalton ülve iszod a dobozos söröd, mert az üvegesre már sajnálod a pénzt?
Hiába a duzzogás, azzal kell boldogulni amid van, bele kell nyugodj, hogy a városnak igenis komoly bevétele származik a bor- illetve sörutcákból, nyilván ezeknek ad több teret és lehetőséget. Szórakozz kedvedre,de kérlek legyen benned igényesség!

.Nitro. 2010.06.25. 01:19:25

@az igényes szórakozás híve: van bennem elég igényesség ahhoz hogy tudjam hogy kell szórakozni. Nem is a Joker előtt szoktam elütni az időt. De felteszem a kérdést: Miért vannak nekünk rendőreink? Azt írtam is hogy vannak hülyék ,ahogy az élet minden területén(önkormányzaton belül úgy néz ki nagyon sok) ,de ezeket miért nem tudják kiszűrni a rendőrök? miért kell kiszúrni azokkal akik normálisan is tudnak szórakozni? Teszem azt ha el akarok menni egy házi buliba és vinni akarok oda mondjuk egy üveg bort, már azt sem fogom tudni megoldani így.mehetk ki a tescoba ami ugye persze kiskapukkal kiesik ebből. Ennyit arról egyébként hogy a kisvállalkozókat támogatják. És ha kicsit is elolvastad volna amit írtam azt is olvastad volna, hogy én Pesten lakok hasonló környéken. Én is eléggé otthon vagyok azért a kecskeméti buliszervezésben. szerinted miért van az hogy a blingbe nem mennek minden buliba olyan sokan? 1000 forint áltlában a belépő és egy kis üveges sör 400 forinton indul ,a többit már nem is mertem megnézni. Caribe hasonló helyzet, passion szintén. Nem beszélve arról, hogy ezek a helyek gyakorlatilag ugyanolyan bulikat szerveznek, sok változatosság nincs benne. Nekem ez a kérdés elvi kérdés igazából, nagyon jó ltudod Te is én is, hogy ezt olyan könynen ki lehet játszani ahogy akarják. Annyi lesz, hogy nem egyesével veszik a sört meg a piát akik ezt csinálják, hanem vesznek mondjuk 5-öt háromnegyed 10-kor. Megint azokkal szúrnak ki leginkább akik normálisak.

az igényes szórakozás híve 2010.06.25. 16:56:19

@.Nitro.: Csak magamat tudnám ismételni, de ha ennyire különbözőek a nézeteink akkor felesleges is.
Meglehet, hogy nem voltam elég figyelmes, mikor olvastam a bejegyzésed, miszerint te Pesten lakva ki vagy téve a zajos környezetnek, de nem hiszem, hogy ez a tény a Simonyi utca környékén lakó embereket vígasztalná. Ez barátom Kecskemét, és még mindig nem a főváros. Itt van még aki nincs hozzászokva a Teréz krt.-éhoz hasonló éjszakai zajhoz, és nem is szeretne hozzászokni. Nem feltétlen mondana le a nyugodt pihenésről, csak mert a központban talált albérletet, vagy lakást/házat magának. Ezeket az embereket nem lehet hibáztatni. Mindenkinek joga van a nyugodt pihenéshez.
A megoldást a problámára pedig nem az fogja jelenteni, hogy mindenki gyors betankol még 21:50-kor egy tálca sörrel, mert a közterületen történő alkoholfogyasztást már jóval régebb óta tiltja egy önkormányzati rendelet. Továbbra is csak azért szólalok fel, hogy legyen kedves a fiatalság és nyisson egy kicsit a látképén, ne az utcán való sörözés legyen már a buli! Ne az igénytelen legyen már a menő! Ne visszafelé haladjunk, hanem előre! A nyugat európai országok többségében már évek óta működnek hasonló rendeletek! Bulizz, érezd jól magad, de legyél igényes a jó szórakozásra! Hidd el megéri!

Marcobaily 2010.07.04. 17:05:48

Érdeklődéssel és eléggé meglepve olvasom a hozzászólásokat, ám lehet az én hibám de még mindig nem értem a szeszrendelet mellett szóló érveket. Elhangoztak itt dolgok hogy ugye a rendelettől azt várják hogy nem lesz akkora zaj a környéken hogy az ott lakók tudjanak pihenni. De könyörgöm, komolyan azt hisszük hogy azzal hogy tíz óra után nem lehet majd italt kapni a jokerban attól nagyobb lesz a csend az adott környéken?
NEM LESZ SEMMIFÉLE VÁLTOZÁS.
Ha ismernéd valamilyen szinten a helyzetet Kecskeméten (bár írtad hogy otthon vagy a kecskeméti éjszakai közösségi életben,) épp ezért pláne nem értem az álláspontod. Az a környék egy közösségi színtérré (főleg ugye kert kávézó (garázs) vált, pláne így hogy még egy másik hely is nyitott mellette.
Nyilvánvalóan ez a város szégyene hogy egy kávézó és vele szemben lévő éjjel nappali üzlet az ahol a fiatalok előszerettel gyülekeznek. Ez azért van mert nincs más. Igényes szórakozásról beszélsz? Az összes szórakoztató egység Kecskeméten csak haszont tekinti elsőrendűnek. Semmiféle olyan jellegű kezdeményezés nincs (akár önkormányzati, akár például a Kecskeméti főiskola részéről ) hogy kialakítsanak egy fiataloknak szóló közösségi teret, (klubbot pl. ez a rendszer pedig működik Budapesten, Szegeden, Veszprémben és sorolhatnám még) Az összes nagy klub pontosan leszarja hogy jól érezd e magad bent, lényeg hogy kifizesd a belépőt és idd 500ft ért a kisüveges Drehert. (sajnos egy diák, egyetemista nem mindig engedheti ezt meg magának tehát marad a joker) Az underground kezdeményezésekben igazad van hogy nem mindig jön ki nullára és kevés a vendég, de könyörgöm ennek az az oka hogy olyan szinten meg vannak folytva a lehetőségek hogy nem lehet mit tenni. Hidd el kereslet lenne ám rá ám akármilyen helyszínt nézel ki ilyen rendezvényre, olyan feltételekkel állnak hozzád hogy ha ki szeretnél jönni nullára akkor megint csak 1200 ft os belépőt kell szedni, valamit a tulajdonos ugyanúgy extra haszonnal szeretné eladni a piát a pultban tehát sajnos jobban nem jársz így sem.
Nem hiszem hogy csak hullarészeg díbolni vágyó arcok járnak szombat estre a Joker környékére, hidd el van rengeteg fiatal akik igazából pénztárcájuk miatt nem mehetnek máshová, nem vandálkodni akarnak csak egyszerűen jól érezni magukat ebben a városban szombat este.
"Legyél igényes a jó szórakozásra?"
Légyszi mondj, tényleg teljesen objektíven 1 azaz 1 db olyan kecskeméti szórakozó helyet, (zenei és egyéb ízléseket félretéve) ahol a fiatalok anyagi lehetőségeihez mérten korrektül próbálnának valamilyen szolgáltatást nyújtani például egy péntek este????

Szerintem ez egy súlyosabb probléma egy 120 ezres városban, mint az hogy egy éjjelnappaliban lehet e alkoholt venni 10 után és hogy ez 100 lakó nyugalmát esetlegesen zavarja e.

Rengeteg megoldás lenne erre ha valakit is érdekelne picit is a városházán ez az ügy, mivel ez egy átfogóbb probléma így egyszerűbb egy abszolút hatástalan látszatintézkedést meghozni hogy utána lehessen verni a nagy mellényt hogy igen is tettünk valami jót Kecskemétért. Gratulálok !!! :( :(

.Nitro. 2010.07.12. 23:46:43

@az igényes szórakozás híve: Igen mindenkiinek joga van a pihenéshez, de a világon mindenhol vannak zajos és kevésbé zajos környékek. Most könyörgöm, a belváros hétvégén síri csöndben álljon? ugyan már, ez nem főváros vidék kérdéskör. Én nem azt mondom hogy mindenki tűrje ezt, de látványrendeletekkel semmi sem lesz megoldva. Tudod miért vannak ezen sokan ennyire felháborodva? Mert vannak olyan kedves képsviselők akik már a helyek nyitvatartását is korlátoznák a későbbiekben. Ilyen irányba mutatnak a dolgok csak hogy tudd. ez nem hiszem hogy segítené az igényes szórakozást.


Utolsó kommentek

  • Kúrcsány Ferenc: Na most mi van, te kis faszszopó? (2011.05.27. 21:56) Kedvencünk: Orbán Viktor
  • Osváth Lacika: Hovány tisztességes. MUHAHAHAHAHAA! Azon felül hogy Kecskemét egyik, ha nem a legszarabb munkahelyének tulajd... (2011.05.22. 08:46) Feel the difference
  • : ...a társkeresőkön am iszonyatXDD (2010.08.29. 13:07) Miért?
  • .Nitro.: @az igényes szórakozás híve: Igen mindenkiinek joga van a pihenéshez, de a világon mindenhol vannak zajos és ... (2010.07.12. 23:46) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • bsteve: Igazad van, ez inkább olyan paródia vb, ha egy emlékezetes, akkor az a bírói mulasztások miatt van... sajnálo... (2010.07.06. 10:20) Távol Afrikától
  • Marcobaily: Érdeklődéssel és eléggé meglepve olvasom a hozzászólásokat, ám lehet az én hibám de még mindig nem értem a sz... (2010.07.04. 17:05) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • az igényes szórakozás híve: @.Nitro.: Csak magamat tudnám ismételni, de ha ennyire különbözőek a nézeteink akkor felesleges is. Meglehet... (2010.06.25. 16:56) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • .Nitro.: @az igényes szórakozás híve: van bennem elég igényesség ahhoz hogy tudjam hogy kell szórakozni. Nem is a Joke... (2010.06.25. 01:19) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • Utolsó 20

honnan?

süti beállítások módosítása