:)

2.feladat
Egyszerű, logikát igénylő feladat, melyhez csupán kivonni, szorozni, osztani kell. Oviban nehezebbet számolgattunk.

3.feladat
Akinek a megoldás tovább tart mint a feladat elolvasása, az bizony buta.

4.feladat
Na átbasz a kofa?:)

5.feladat
Na ilyat oviban nem tudtam.

6.feladat
Rajzolni nem ér!

7.feladat
BUCI MACI

8.feladat
De ez mi?? Ez az érettségi? Tweek! Mondd hogy tudsz ilyet!

9.feladat
Mit jelent az iksz a satuban he?

10.feladat
"Melyik zsebemen van, melyik zsebemben van :S !?"

11.feladat
ujaj.

12.feladat
Na, ez már Füles.

Na innentől nem poénkodok, mert el tudom képzelni, hogy valakinek beizzadt a picsája a következőktől. Átadom a szót az Origonak.
A feladatsor második részében szerepelnek mindazok a témakörök, amelyek az elsőből kimaradtak. Mind a trigonometria, mind a térgeometria helyet kap az utolsó hat feladatban.
A feladatsor első három példája közül mind a hármat meg kell oldani.
13.feladat
Exponenciális és logaritmikus egyenletek megoldására volt szükség. Probléma volt ugyanakkor, hogy a feladat b) részénél nem volt egyértelmű, hogy a lapon háromszor gyök x vagy köbgyök x áll-e. A nyomtatás félreérthetőségére sokan panaszkodtak.
14.feladat
Koordinátageometriai feladat, amelynél azonban nem kell feltétlenül ábrázolni is a koordináta rendszert. A feladattal viszonylag kevés érettségizőnek volt problémája.
15.feladat
Ez is azolyan példa, amire kevesen panaszkodtak, kombinatorikai ismereteivel a diákok meg tudták oldani a példát.
A 16-18 feladatok közül csupán kettőt kellett választania a diáknak, akiknek választása általában a 17. feladatra esett. A teszt végére érve sokan egyszerűen azért a 18. hagyták ki, mert nem tudták végigolvasni a bonyolult, alapos értelmezésre szoruló szöveget.
16.feladat
Eléggé számolásigényes, épp ezért veszélyes térgeometriai példa,: könnyen el lehet kavarodni a számolás során, tudni és használni kell a csonkakúp, a forgáskúp és a forgáshenger térfogat és felszín számítási képleteit, hiszen a megadott test ebből a három alakzatból tevődik össze.
17.feladat
Ezt a feladatot sokan hagyták ki – nem is csoda: a feladattípus is nehéz és maga a példa sem egyszerű.
18.feladat
A tapasztalt matematikatanárok előre tudhatták, milyen sorsra jut a 18. feladat, amelyhez elsősorban a valószínűségszámítással kellett tisztában lenni. Az elképzelt szerencsejátékot leíró példa utolsó feladatként nem is matematikailag fogott ki a vizsgázókon, a nehézségek a szövegértéssel támadtak.
„Megbukni nehéz, de ötöst szerezni is.” - fűzi hozzá Koltai Márta, matematikatanár. Ma jóval többen maradnak a vizsga végéig az osztályokban – a magyar érettségi végére az évfolyam legnagyobb része már el is ment az iskolából. A matek feladatok jóval fogósabbnak bizonyultak, mint az egy nappal korábbi műelemzés, érvelés.
A teremből kiáramló diákok az iskola aulában lézengenek és azt panaszolják, sokkal nehezebb volt az idei feladatsor a tavalyinál. „Azt mondták, nagyon jó anyagot állítottak össze” – ez Zsófi véleménye. A többiek kis csoportokba gyűlve vetik össze eredményeiket, négyen már a földszinti csocsóasztalnál vezetik le a feszültséget. Lélekben készülnek a holnapi történelem érettségire...