Hahahaa, hihihii, taridárom tarirárom, tirola tirola!
Gondolom sejtitek, hogy ha már vettem a fáradságot, és postot írok, akkor nem közérdekű információról teszem, hanem valami, a többség számára érdektelen és unalmas valamiről.
Szóval, kéremszépen tessék örülni és büszkének lenni!
Ugyanis a hétvégén sporttörténeti dolgott vittek végbe hazánk autosportjának képviselői a dél-franciaországi Pau városában!
Ez a városka adott otthont a World Touring Car Championship (WTCC) legutóbbi állmásának, így eme církusz keretén belül a SEAT Leon Eurocup bajnokság második versenyhétvégéjének is.
Az előzményekről talán annyit érdemes tudni, hogy ez egy olyan verseny, ahol minden versenyző –szerte európából- azonos technikával, átalakított Seat Leon versenyautókkal vág neki a körbe-körbe kergetőzésnek.
Picit magyarázok még.
A WTCC az egy olyan verseny, ahol az utcaihoz külsőleg nagyon hasonló autók versenyeznek épített versenypályákon. Idén BMW-k, SEAT-ok, Chevrolett Lacettik, és Honda Accordok és Ladák (!) versenyváltozatai. Ezeket nevezik túraautóknak, illetve túraautó bajnokságnak. Olyan mint a Forma-1, csak hát ugye más szabályokkal, és ugye ezek nagyon egyforma teljesítményű kocsik, ebben is más mint az F1. Sőt, ha valaki túl sok pontot szerez egy hétvégén, akkor azt ballasztokkal jutalmazzák, hogy legközelebb az autója nehezebb, ergo lassabb legyen. Sőőőt, mivel egy hétvégén rögtön 2 versenyt rendeznek, az izgalmasság kedvéért azt találták ki az okosok, hogy a második futamon az első futam eredményeinek megfelelően, az első 8 versenyző fordított sorrendben rajtoltatják. Ezt tessék kérem megjegyezni mert még kikérdezem.
Na, ha ez rendben van, akkor el kéne képzelni , hogy ez egy hétvégén naponta körübelül fél óra móka, így ezzel elég nehéz nézőket kicsalogatni, főleg, hogy az egészet adja az Eurosport. (mostantól ezt is kötelező nézni) Tehát, hogy a benzingőzt szívni vágyokat szórakoztassák különféle betétfutamokkal fűszerezik a církuszt, és így csiholva feszített, motorbőgős, benzinszagú programott Pl. peugeot 206-os kicsikocsik, különböző alsó formula szériák, ahol a jövő F1-es pilótái nevelkednek etc. Továbbá ilyen betétfutam az a fentebb említett SEAT Leon Eurocup is, ahol bárki indulhat, csupán annyit kell tennie, hogy az országában megrendezett márkakupán az év végi összesítettben dobogóra áll. Szóval mondhatjuk, hogy aki idekeveredik, valamelyin szinten azért már tud vezetni... Piciny országunkban talán ez a legrangosabb sorozat egyébként. www.markakupa.hu
Persze a versenyre való kijutást segítő anyagiak előteremtése nem bakfitty, simán elmegy pár milla egy ilyen hétvégével. A motorsport egy nagy pénzautomata, nem árulok el vele nagy titkot, hogy bizony Baumgartner Zsoltot( :/ ) és Talmácsi Gábort is keményen kellett tolni az elején, hogy elinduljon a pályafutásuk, de Gábor azóta fossa a pénzt, szóval ez ilyen. Eredmények kellenek, mert azt szeretik a szponzorok, ha mutogatva vannak, na.
Ennyi petting után már az autosportra frigideknek is csöpög a nyáluk hogy térjünk már ugyan a lényegre! ;)
Ugyanis aki ma 18:00-tól véletlenül az Eurosport 2-es csatornáját nézte az a műsor 80%-ában a Zengő Motorsport autóit és azok szponzorait láthatta a képernyőn. Méghozzá azért mert Wéber Gábor (RTL F1 szakkomentátor, 2x Clio Kupa bajnok, Szimulátor Világbajnok) és Michelisz Norbert ( Swift Kupa, Clio Kupa bajnok) olyat műveltek, amiért szinte csak őket volt érdemes mutogatni. Wéber Gábor ezen a második futamon az élről rajtolt (stréberek már jelentkeznek hogy ugye akkor az első versenyen 8. lett) ugyanis az előző napot a 8. helyen zárva a legelső rajtpozíciót érdemelte ki. Lehetne magyarázkodni, ha egyáltalán lenne rá szükség, hogy miért csak ott, de tény, egyszerűen szerencsétlen volt a futam előtti esős időmérő edzésen, így a 13. poziciot szerezte csak meg egy olyan pályán ahol ez nagyon nagy szopacs. Pauban ugyanis leginkább Monaco-hoz hasnolo szűk, kanyargós, utcai pályát „építettek” – ezért előzni itt szinte lehetetlen. Szinte.
Wéber Gabi úúgy kifújta a mezőny noziját , hogy erről még WTCC-s berkekben sokáig beszélnek. A rajt ugyan kicsit döcögős volt a poros ívről, de talán csak azért engedte el Jean Marie Clairet, hogy aztán a második kanyarban meg tudja alázni, egy olyan féktávval ami nem is létezik. Innentől pedig örömautózás és körönként félsec a mezőnynek.
Ezt a hétvégét nagyon szépen behozták a Zingo-s fiúk (angol komentár így mondta) és azért többes szám, mert Micselisz(…) is parádésat autózott végig, ugyan azzal a versenysebességgel mint Wéber, át a mezőnyön fel egészen a 6. helyig. Ha nem Gabit mutatta a kamera éppen, akkor Őt. Mi lesz, ha kikeveredik abből a szerencsétlen sorozatból amibe valahogy mindig belkeveri magát?? (Szerény véleményem szerint Ő lesz a következő Talmácsi. Figyeljétek csak meg…)
Igazi csapatmunka amit a pályabejárásokon, szabadedzéseken művelnek. Mindent megbeszélnek hogy tizedeket nyerjenek, együtt elemzik a telemetria adatait és az autó viselkedését, amiben persze nagy segítségükre van versenymérnökük Bári Gergely is.
Pontverseny állása 4 futamot követően:
1. | Tom Boardman | ENG | 19 |
2. | Oscar Nogues | ESP | 18 |
3. | Gábor Wéber | HUN | 17 |
4. | Félix Da Costa Duarte | POR | 13 |
Marin Colak | CRO | 13 | |
Andrea Larini | ITA | 11 | |
Eoin Murray | IRE | 11 | |
Diego Puyo | ESP | 11 |
Kis ízelítő a tavalyi versenyről, mert ezt szereti a nép:
Tisztelt Magyar Multkik! Tisztelt MOL, OTP, Fornetti, Szentkirályi (mi van még?) erre tessenek pénzt áldozni. Jó befektetés, becsszó! Odamennek, megnyerik, WTCC-be kerülnek, ahol alig különböző kocsikkal elkenik a világsztárok(Zanardi, Pirlaux, Monteiro, Ragnoni, Larini…) száját is, és azt már nagyonsokan fogják nézni a Eurosporton, nemsokkal Talmácsi után. Sőt induljon a Zengős csapat a WTCC-ben, és virágozzon fel az egész magyar autosport. Vannak jó magyar versenyzők, vannak jó magyar mérnökök , jó magyar csapat van, lesz.
Na?