Csak akkor mixelhetsz, ha én megengedem...

Régóta akartam már írni a témáról, de ma láttam az indexen, hogy végre egy normálisan gondolkodó (zeneileg is hozzám közel álló) embert, Erdély "Supermen" Zsoltot is megkérdezték az ügyben.

Van magyarországon a Lemezlovas szövetség (már a neve is elég gáz) akik kötik az ebet a karóhoz, és néhány politikust is találtak hozzá: a DJ is egy szakma.

Először is: nem

Másodszor: mia'szomért kell valakinek vizsgát elvégeznie ahhoz, hogy felléphessen egy klubban? Ha jó elmennek rá az emberek, ha nem jó akkor nem. Ilyen egyszerű az egész. Piacgazdaság működik Magyarországon, nem tudom mit olyan nehéz ezen felfogni. A Klubtulajok nem hívnak el szar dj-t mert arra nem jönnek az emberek, ez nekik az érdekük.

Harmadszor: Attól, hogy leteszel egy vizsgát, ami olyan komoly dolgokból áll, hogy fordítsd le a számcímeket magyarra, vagy hogy sorold fel a Mahasz aktuális top 10-es listáját...az még nem garancia arra, hogy tudsz is valamit. (ugyanakkor megjegyezném, hogy pl egy breakcore dj-nek miért kell ezt tudnia?)

Negyedszer: Az egyik indok erre a vizsgára, ami talán a "szakmai" megnevezésnél is nevetségesebb, hogy egyfajta facecontrol jellege legyen a dolognak, hiszen a fiatalok jobban hallgatnak egy dj-re a buliban, mint a saját anyjukra, és a dj-k által akarják nevelni a fiatalságot, az ilyen felelősségteljes "szakemberekre" láthattok egy példát:


Ugyanakkor van a Mahasz és a VPOP amelyeknek a házassága még inkább tetszik nekem, mint a nagyrabecsült Lemezlovas szövetségé.

"Már csak respektből is kifizetem a jogdíjat" - igen? és mégis kinek?

Vegyünk egy nagyon egyszerű példát, választott zeném Friction and K-Tee - Untitled Blues című zenéje.
Ez a zene megvásáolható mp3-ban online lemezboltokban. A jogok tulajdonosa a Shogun Audio. Ha én vásárolok egy online lemezboltban (pl. beatport), akkor kapok egy igazolást arról hogy a jogdíjat befizettem, és legálisan játszhatom a zenét az egész világon, kivéve persze Magyarországot.
Ugyanis, ha jön egy VPOP-s ellenőrzés akkor hiába mutatom nekik a beatportos igazolásom, a következő párbeszéd fog lejátszódni:

- és hol van a bologatós hologram zsíiráf? (vagy tudom is én mi)
- hát az nincs
- 200 000 Forint büntetés

Villany felkapcs, zene leáll, vége a bulinak. Hiába fizettem be becsületesen az árát, hiába kapja meg a Shogun Audio, a szerzők a pénzüket, a Mahasznak nem jutott belőle...

Másik rövid példa:
Kis hazánk tele van zseniális producerekkel, rengeteg saját zenéjük van, és hasonló, külföldi producerektől is kapnak még megjelenés előtti zenéket, ezeket többnyire cd-ről játsszák, amin szintén nincs kiszsiráf.

Kérdésem: mi köze van a Mahasznak a Shogun Audiohoz, vagy a szerzőkhöz, mert szerintem semmi. És azért elég furcsa valami olyanért elkérni pénzt amihez semmi közöm. Ez kicsit emlékeztet valamire...kik is csinálják ezt még, nem jut eszembe.

És azokkal mi van akik azért dj-znek mert szeretik a zenéket, jól esik nekik mixelni, mert egy tökjó elfoglaltság, és nem úgy tekintenek rá, mint egy szakmára?

Itt a video, abszolút egyet értek Zsolttal, de már nem egy olyan dj beszopta ezt, akinek egyébként minden rendben volt.


 

(ha bármiben baromságot írtam volna le oltsatok le kommentekben, max kimoderálom :P)

7 hozzászólás 2009.04.03. 20:15 i.a.n.

A bejegyzés trackback címe:

https://tompa.blog.hu/api/trackback/id/tr181044642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Nitro. 2009.04.03. 22:10:53

Én ugyan nem vagyok DJ, de azért erről már sokat olvastam, sőt MTV-n a swung című műsorban amit éppen Superman vezet volt is vendég ez a Jeszenszky és beszéltek erről. Nemrég Kecskeméten is volt ilyen razzia. Az, hogy a szabályozás értelmében fizetni kell a mahasznak, az nem mai dolog. Vagy fizetsz, vagy meg leszel baszva. Ez ha igazságtalan ,ha nem ,ez már régóta így megy. Ha amit leírtál Ian, hogy Shogun vs. Mahasz tényleg így van ,akkor valóban pénzt húznak le azért ,amihez semmi közük.
Viszont az ,hogy a DJ legyen egy szakma az egy baromság. Igaza van Supermannek. Ha szar a DJ nem nézem meg többet, ha jó akkor meg igen. Na meg nem azért ,de nekem egy spigiboy meg náksi meg ilyen görény alakok ne jöjjenek már azzal, hogy ők "a szakma". Elmész egy tecno buliba pl, vagy egy white sensation buliba. Azért nem lesznek hulla készek az emberek, mert mondjuk Bárány Attila letette a DJ vizsgát??? ugyan már. pénzlehúzás az egész, a kommunizmusban volt divat ez a pofára osztályzás.

Allen 2009.04.04. 10:30:36

"Ha valakinek nem termel ki havonta 7ezer forintot a dj-zés, akkor inkább menjen műkörömépítőnek..." - WTF??? Kurva anyját!

pilaf · http://tompa.blog.hu/ 2009.04.04. 14:20:01

ez a Jeszenszky meg az a szőke mahasz picsa elmehet a jó kurva anyjába..
baromság az egész,faszverés

(whizz) 2009.04.04. 16:29:54

Vizsga feladat pl. fordítsa le az angolszámcímeket?
Hát akkor hallgassátok a diszkószart és a náksi meg egye meg szépen a Jeszenszky faszáról.

Index videóba kellett volna ezt a szopjon le videot bevágni, mikor a csávo magyaráz h a dj a ruhájával a viselkedését kommunikálja...

peterslounge 2009.04.11. 23:56:58

ha már posztolsz járj egy kicsit jobban utána dolgoknak...

a mahasz a beatportos számla ellenében ad neked matricát a lemezre tök ingyen és ha jön a hatoság békén hagy. Voltam benn kértem és kaptam és ingyen.

i.a.n. 2009.04.12. 11:59:22

Azt tudtam, hogy adnak, de azt nem, hogy ingyen. Legalább valami eljárási díjat kinéztem volna belőlük.

Ugyanakkor, ha csak beatportos számlád van attól ugyanúgy megbüntetnek, ha nem hitelesítetted velük.

Meg ez az egész zavaros.
Ha teszem azt, letöltök 10 millió Forint értékű zenét, de nekik leperkálom a 90 ezret akkor okés vagyok?

És mi a helyzet a producerektől kapott, még megjelenés előtt álló -vagy soha meg nem jelenő- zenékkel?

Látom jártas(abb) vagy a témában, tényleg érdekelne, hogy működik ez.
Ezért írtam, hogy oltsatok kommentekben :)

MasterMason 2009.05.09. 18:30:04

@peterslounge:
tr.youtube.com/watch?v=xFB7k-Q7Btw

Nesze neked Mahasz és Dj szövetség!
Ez barátom a valóság ;)

Sikkasztanak a Mahasznál...Nem kevesett hanem nagyon sokat, kb mindenkinek a bevételét!


Utolsó kommentek

  • Kúrcsány Ferenc: Na most mi van, te kis faszszopó? (2011.05.27. 21:56) Kedvencünk: Orbán Viktor
  • Osváth Lacika: Hovány tisztességes. MUHAHAHAHAHAA! Azon felül hogy Kecskemét egyik, ha nem a legszarabb munkahelyének tulajd... (2011.05.22. 08:46) Feel the difference
  • : ...a társkeresőkön am iszonyatXDD (2010.08.29. 13:07) Miért?
  • .Nitro.: @az igényes szórakozás híve: Igen mindenkiinek joga van a pihenéshez, de a világon mindenhol vannak zajos és ... (2010.07.12. 23:46) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • bsteve: Igazad van, ez inkább olyan paródia vb, ha egy emlékezetes, akkor az a bírói mulasztások miatt van... sajnálo... (2010.07.06. 10:20) Távol Afrikától
  • Marcobaily: Érdeklődéssel és eléggé meglepve olvasom a hozzászólásokat, ám lehet az én hibám de még mindig nem értem a sz... (2010.07.04. 17:05) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • az igényes szórakozás híve: @.Nitro.: Csak magamat tudnám ismételni, de ha ennyire különbözőek a nézeteink akkor felesleges is. Meglehet... (2010.06.25. 16:56) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • .Nitro.: @az igényes szórakozás híve: van bennem elég igényesség ahhoz hogy tudjam hogy kell szórakozni. Nem is a Joke... (2010.06.25. 01:19) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • Utolsó 20

honnan?

süti beállítások módosítása