Kinek lenne jó a Malév csőd?

Már a kérdés is felháborító, nem?  Hiszen magyar embertől hazafiatlan a gondolat! Pedig a nap mint nap megjelenő cikkekből egyértelműen kiolvasható: előbb-utóbb vége a sztorinak, nincs helye ekkora országban egy nemzeti légitársaságnak.

Nemzeti légitársaság? Az évek óta orosz tulajdonban levő cég nem tudom mennyire nevezhető annak. A nevétől és zászlajától biztosan nem lesz magyar, ha az esetlegesen megtermelt haszon tisztán külföldi kézben marad.

De vázoljuk csak fel a helyzetet. Van nekünk egy Ferihegyünk, ami köztudottan elég drága. Nem is szeretik a fapadosok, ahogy erre Váradi Úr, a Wizzair ügyvezetője több interjúban is utalt már. De nyugodtan meg lehet vizsgálni a konkrét járatszámokat is. Nézzetek csak körbe pár weboldalon, hogy fapados társaságok hány gépet állomásoztatnak nálunk állandóra. A már említett Wizzair bázisán kívül semmi, s ez meg is látszik a válaszható úticélok számán is. A legjobb szemléltető példa erre a pozsonyi reptér: az onnan induló Ryanair járatok behálózzák Európát, aztán a budapesti számokkal összevetve szánalmasnak tűnik a 4 angol járatunk. A jegyár se maradjon ki a buliból, ugyanis 5 eurósnál sokkal drágábbat nehéz márciusra találni szlovák szomszédainknál.

 Miután kicsorgattuk a nyálunkat az ottani akciókon, gondolkozzunk el, hogy miért nincsen itthon több fapadosnak bázisa. Pofon egyszerű a válasz: tökéletes szimbiózisban dolgozik a Malév – Ferihegy páros. Kiszolgálják egymást, biztosítanak elegendő forgalmat, így Ferihegynek esze ágában sincs leengedni az árakból, hisz kényelmesen diktálhatja feltételeit egy Malévval a háta mögött. Kölcsönösen előnyös nekik. Mondanom sem kell, a fapadosoknak így nem akkor üzlet már idejönni, nyilván iszonyú fontos számukra, hogy az utolsó centig érvényesíthessék a saját érdekeiket.

 És akkor most játszunk el a gondolattal: mi  lenne ha a Magyar Állam kihátrálna a Malév "biznisz" mögül, aztán így vagy úgy, de csődbe menne a cég?  Ne legyen kétségünk afelől, hogy a felszabaduló piacra vércseként csapna le az összes low cost társaság. Viszont Ferihegynek, elvesztve vele egybenőtt partnerét, engednie kellene az árakból, feltételekből, szolgáltatásokból. (Gondoljunk csak a legendás, utasokat 30m-t szállító, 1-es terminálon használatos buszokra.)

 A gyorsan betöltött űr után létesítendő új bázisok pedig ugyanúgy magyar pilótákat, stewardokat, kiszolgálókat, szerelőket, managereket jelentenek, ahogy minden más cégnél is. „Csak” a haszon kerül külföldi kézbe. Persze az már most is ott van, akárhogy is nevezzük a céget.

Ki melyiket választaná? Stabil 5-10 ezer forintért egy London Luton, vagy valahol 30 000 felett Heathrow?

Szóval kinek lenne jó egy esetleges Malév csőd? Nekünk, árérzékeny, magyar utasoknak egészen biztosan.

  

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tompa.blog.hu/api/trackback/id/tr901799529

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A csőd szimbóluma: Malév 2010.03.01. 14:32:39

A magyar államnak soha nem volt világos koncepciója a Malévról és a Ferihegyi repülőtérről. Mindig is rövidtávú bevételi forrásként vagy politikai kifizetőhelyként tekintettek rájuk. (Fotó: ChrisW/Wiki) Újra a magyar állam lett Malév többségi (95%) ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommm 2010.03.01. 13:39:18

hát jah, eléggé megy a téma főoldalon, hátha..


Utolsó kommentek

  • Kúrcsány Ferenc: Na most mi van, te kis faszszopó? (2011.05.27. 21:56) Kedvencünk: Orbán Viktor
  • Osváth Lacika: Hovány tisztességes. MUHAHAHAHAHAA! Azon felül hogy Kecskemét egyik, ha nem a legszarabb munkahelyének tulajd... (2011.05.22. 08:46) Feel the difference
  • : ...a társkeresőkön am iszonyatXDD (2010.08.29. 13:07) Miért?
  • .Nitro.: @az igényes szórakozás híve: Igen mindenkiinek joga van a pihenéshez, de a világon mindenhol vannak zajos és ... (2010.07.12. 23:46) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • bsteve: Igazad van, ez inkább olyan paródia vb, ha egy emlékezetes, akkor az a bírói mulasztások miatt van... sajnálo... (2010.07.06. 10:20) Távol Afrikától
  • Marcobaily: Érdeklődéssel és eléggé meglepve olvasom a hozzászólásokat, ám lehet az én hibám de még mindig nem értem a sz... (2010.07.04. 17:05) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • az igényes szórakozás híve: @.Nitro.: Csak magamat tudnám ismételni, de ha ennyire különbözőek a nézeteink akkor felesleges is. Meglehet... (2010.06.25. 16:56) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • .Nitro.: @az igényes szórakozás híve: van bennem elég igényesség ahhoz hogy tudjam hogy kell szórakozni. Nem is a Joke... (2010.06.25. 01:19) Kecskemétnek nem kellenek a fiatalok
  • Utolsó 20

honnan?

süti beállítások módosítása